טכנולוגיה קוטלת חיידקים ווירוסים תסייע לילדי ישראל לנשום
אוויר נקי גם בבתי הספר


פיילוט "הכיתה הירוקה" הוא פרויקט פורץ דרך שמטרתו להגן על ילדי ישראל ועל צוותי ההוראה מפני ההידבקות בקורונה ולקטוע את שרשראות ההדבקה. במסגרת פרויקט זה נבחרה חברת אימפרטק להוביל את תהליך טיהור האוויר, ובמאות כיתות יותקנו מערכות טיהור אוויר חדשניות שמסוגלות לנקות את האוויר עד לרמה של 99.9995% קטילת חיידקים, וירוסים ובקטריות.

 

הגנה מפני קורונה? הפיילוט של משרד החינוך ומשרד רוה"מ:

במסגרת התהליך שמוביל משרד רוה"מ ושרת החינוך באמצעות יחידת המחקר והפיתוח של משרד החינוך, ובהמשך לוועדת משרד הבריאות שבחנה את הפתרונות הטכנולוגיים המוצעים לטיפול באוויר במרחבים סגורים, נבחרה טכנולוגיית ה BlueZone של חברת אימפרטק להוביל את תהליך שיפור האוויר בכיתה הירוקה.

מערכת טיהור אוויר בקטילת חיידקים:

מערכת טיהור וסינון האוויר של חברת BlueZone האמריקאית נבחרה לאחר בחינה מעמיקה שביצע משרד הבריאות למגוון טכנולוגיות, וזאת על מנת להמליץ על מערכות טיהור האוויר אשר עומדות במדדים של יעילות בקטילת חיידקים ובטיחות הטכנולוגיה, מבלי לייצור חומרי לוואי או להפיץ חומרים שהשפעתם לטווח ארוך לא נבדקה.

ועדת משרד הבריאות אימצה את התקן המחמיר של ASHRAE (האגודה האמריקאית למהנדסי חימום, קירור ומיזוג אוויר) המגדיר את רמת האוזון המותרת להפצה על ידי המכשירים המפיצים אוויר. במקרים בהם המכשיר יועד למערכת החינוך אף החמירה הוועדה והמליצה על מכשירים העומדים בתקן 2998-UL ומונעים כלל פיזור של אוזון לחלל האוויר (FREE OZONE).

הטכנולוגיה עליה מבוסס ה BlueZone של אימפרטק שהותאמה למערכת החינוך בארץ הגיעה לתוצאות הטובות ביותר ללא פיזור אוזון כלל ונכנסה לקטגוריה המחמירה שהוכיחה גם יעילות מקסימלית בקטל וירוס הקורונה וגם שמירה על בטיחות הילדים.

קטילת חיידקים ונגיפי הקורונה: כיצד זה יעבוד?

מאות מערכות טיהור האוויר המתקדמות של אימפרטק יוצבו בכיתות הלימוד בישראל וישפרו את רמת האוויר אותו נושמים המורים והתלמידים בכיתה. המערכת תהרוג את נגיפי הקורונה בחלל האוויר, תצמצם את רמת ההדבקה האפשרית של התלמידים והמורים בכיתה ובכך תסייע משמעותית בקטיעת שרשראות ההדבקה במוסדות הלימוד, ותאפשר רצף למידה לתלמידים ובטיחות בעבודת המורים.

במהלך חודש נובמבר צוותים של חברת אימפרטק יתקינו בכיתות את המערכות. במקביל תפזר החברה חיישנים בכיתות שימדדו את רמת ה AQI (Air Quality Index) והפרויקט צפוי להמשיך ולהתרחב לבתי ספר נוספים במהלך החודשים הקרובים.